Zaloguj się, aby móc dodać artykuł

Kategorie artykułów
Logowanie


Zapamietaj mnie
Facebook
19.07
19.07.2013 15:38 Glibnes
UniEngine
Witam,

po paru latach pracy nad własnym silnikiem gry "OGame-podobnej" (jak XNova, Ugamella, 2Moons itd.) i w związku z tym, że sam już nie prowadzę dalej swojej gry, postanowiłem wrzucić swój UniEngine do sieci. Może komuś się przyda, może ktoś się czegoś nauczy, a może powstanie jakiś nowy serwer na którym będzie grać sporo osób jak na topowych serwerach prywatnych.

Silnik jest wrzucony na GitHub, obecnie nie ma jeszcze do niego żadnej dokumentacji jego możliwości, ale postaram się to niedługo nadrobić.

Link do silnika https://github.com/Michciu/UniEngine

Link do samego ściągnięcia: https://github.com/Michciu/UniEngine/archive/master.zip

Informacje o możliwościach silnika: [PL] Możliwości silnika

Podstawowe informacje:
* Silnik swoimi korzeniami sięga XNovy w wersji bodajże 0.8 lub 1.2A (nie jestem w stanie powiedzieć która to była wersja). Niestety (albo i stety), z oryginału pozostały jakieś szczątkowe, podejrzane fragmenty i sama logika wykonania (to właśnie dlatego silnik nie jest oparty o żadnej Framework, wzorzec projektowy i nie jest napisany obiektowo, a strukturalnie). XNova w wersji którą dostałem pierwotnie była tak kiepsko napisana, że dalej jestem pod wrażeniem, że ktokolwiek chce na tym silniku stawiać swoje gry, zamiast od razu przepisać to ustrojstwo na nowo, tak jak zrobiłem to ja.
* Autorem wszystkich skryptów jestem ja (Glibnes/Michciu), wszelkie dołączone zasoby i biblioteki które nie są mojego autorstwa zostały oznaczone w plikach licencyjnych.
* Jak zauważycie po instalacji, silnik jest oparty o stary wygląd OGame, z przed ReDesignu. Dlaczego właśnie tak, dlaczego nie poszedłem w stronę silników 2Moons czy XNova Revolution? Odpowiedź jest prosta - stary wygląd był dla mnie i dla wielu moich graczy po prostu bardziej przejrzysty. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby dostosować wszystkie szablony do nowego wyglądu.
* Obecnie silnik jest wyłącznie w języku polskim i sam z siebie nie przewiduję tłumaczenia nawet na angielski. Jeśli ktoś chce, może się tym zająć, nie pogardzę żadnym pull requestem.
 
Komentarze
12.08.2016 15:32

ojci3c
Widzę że wątek umiera, przydało by się odświeżyć.
 
24.08.2014 16:35

wloch7
Jak włączyć ekspedycję? Wyświetla się komunikat ekspedycje zostały czasowo wyłączone w panelu administracyjnym nie ma takiej opcji.
 
24.01.2014 09:06

Nusuminat
Witam mam taki maly problem z tym silnikiem .. gra zostala zainstalowan poprawnie i dziala bez jakich problemow .. no sory sklamalem tu .. mam taki malutki problem i nie wiem jak go rozwiazac ... Szukalem juz w plikach gry ... czy nawed w Game.php ale nic nie znalalem na ten temat :

Problem polega na tym ze jak sie Rejtrujesz w pewnym momencie jestes przekierowywany niby do gry : http//xnovaogame.esy.es/overview.php - tak powino to wygladac a wyglada tak http//xnovaogame.esy.es/index.php/overview.php i niewiem skad wziol sie ten index.php/overview.php i za kazdym razem jak zaklada sie konto tzeba sie cofac do index.php

Prosze Autora silnika o kontak nawed poprzez e-mail - info@xnovaogame.esy.es kontak e-mail przyspieszy rozwiazanie problemy ... silnik gry puki co nie jest podlaczony do strony Glownej Servera xNovaOgame
 
23.01.2014 23:22

Janekk
Prawie wszystko OK, nie działa konto premium. Mechanicy i wgl działają, ale to konto premium na miesiąc i na 7 dni nie działa. I każdy może mieć w kolejce po 10 budowli, nawet Ci bez konta pro. Hmmm... Nie można udoskonalać badań, gdy jest rozbudowywane laboratorium, lecz można rozbudować laboratorium, gdy trwa udoskonalanie badań. xD System poleceń nie działał. Ale sobie poradziłem.

Prosiłbym o napisanie jak poprawić wszystko. ;p
 
22.07.2013 23:41

Glibnes
Aktualizacja:
Do silnika dodałem prosty skrypt aktualizacyjny, dzięki któremu mogę bezpośrednio w repozytorium dodawać pliki aktualizujące wasze serwery pod nowe wersje (tak jak było ostatnio z bazą danych). Po każdej aktualizacji plików należy więc sprawdzić, czy nie pojawiły się nowe pliki w folderze admin/updates.

Przed aktualizacją plików do najnowszego commita proszę dodać nowy wpis do bazy danych:
INSERT `{prefix}_config` VALUES ('UniEngine_Updater_LastUpdateApplied', '0');
Gdzie {prefix} należy zamienić na prefix tabel nadany podczas instalacji
 
22.07.2013 22:46

Glibnes
Nie widzę przeszkód żeby ktokolwiek poza mną to poprawił, z przyjemnością przyjmę każdy wartościowy Pull Request na GitHubie.
 
22.07.2013 22:23

Drikam
No raczej ważne. Chodzi o wygodę i profesjonalizm.
 
22.07.2013 22:02

Glibnes
Przed wypuszczeniem silnika starałem się poprawić wszystkie "wpadki" tego typu (a nagromadziło się ich sporo), ale jak widać nie udało się poprawić ich wszystkich.

Jednak rodzi się pytanie, czy aż tak ważne jest jak nazwana jest zmienna, kiedy nie zmienia to faktu że silnik działa?
 
22.07.2013 14:23

FrozenShade
'porcent' ?
 
22.07.2013 13:22

Glibnes
Uwaga, dziś naprawiłem drobny, lecz dość poważny błąd w bazie danych.
Wszyscy, którzy już zainstalowali grę, proszeni są o wykonanie następujących zapytań na tabeli "planets" w celu przywrócenia poprawnego wydobycia z Ekstraktora Deuteru oraz produkcji z Elektrowni fuzyjnej oraz Satelit słonecznych:
alter table `{prefix}_planets` change
`deuterium_sintetizer_porcent` `deuterium_synthesizer_porcent` tinyint(3) unsigned NOT NULL DEFAULT '10';
alter table `{prefix}_planets` change
`fusion_plant_porcent` `fusion_reactor_porcent` tinyint(3) unsigned NOT NULL DEFAULT '10';
alter table `{prefix}_planets` change
`solar_satelit_porcent` `solar_satellite_porcent` tinyint(3) unsigned NOT NULL DEFAULT '10';
W miejsce {prefix} proszę wpisać podany podczas instalacji prefix tabel
 
20.07.2013 08:41

Glibnes
Cytat Zamieszczone przez Daniel Kamiński Zobacz posta
Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /home/u386658788/public_html/includes/functions.php on line 874
Problem naprawiony

Cytat Zamieszczone przez Daniel Kamiński Zobacz posta
Edit 2 : jeszcze jeden problem gdy napisze coś na czacie i kliknę wyślij to nic się nie wysyła
ale jak wejdę do Panelu Admina i Archiwum rozmów to jest to co napisałem na czacie
A czy serwer na którym stoi gra nie ma doklejanych reklam? Jeśli tak, większość stron opartych o AJAX nie będzie działać poprawnie.

Cytat Zamieszczone przez Daniel Kamiński Zobacz posta
Edit 3: gdy w ustawieniach Administratora coś Ustawie zrobię zapisz to strona się odświeża i ustawienia są z powrotem standardowe
Tu nie wiem co powiedzieć, bo na wszystkich serwerach (darmowych jak i płatnych) nie ma problemu z tą opcją. Proszę więc o kontakt PW.
EDIT: czy przed zapisem danych w ustawieniach serwera klikałeś na opcję "Wymuś przeładowanie Konfiguracji Serwera"? Jeśli tak, to wiem co jest problemem i zostało to już naprawione.
 
20.07.2013 02:52

Daniel Kamiński
dzięki za Silnik zaraz przetestuje

Edit: Zainstalowałem Silnik działa ładnie tylko jest taki błąd na stronie głównej jak i po zalogowaniu na samej górze jest taki napis

Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /home/u386658788/public_html/includes/functions.php on line 874

Edit 2 : jeszcze jeden problem gdy napisze coś na czacie i kliknę wyślij to nic się nie wysyła
ale jak wejdę do Panelu Admina i Archiwum rozmów to jest to co napisałem na czacie


Edit 3: gdy w ustawieniach Administratora coś Ustawie zrobię zapisz to strona się odświeża i ustawienia są z powrotem standardowe