Zaloguj się, aby móc dodać artykuł

Kategorie artykułów
Logowanie


Zapamietaj mnie
Facebook
27.11
27.11.2012 00:22 darthrivius
algorytm walki pvp
Witam. juz od jakiegos czasu tworze sobie gre przegladarkowa ale powolutku, i teraz przypadkiem natknalem sie na to forum, ale nie znalazlem tego czego szukalem albo zle szukalem. tak czy siak co do tematu, to moze mi ktos podac przyklad algorytmu pvp?

dokladniej, powiedzmy tak jak w battleknight albo gladiatus. mamy zolnierzyka, szukamy przeciwnika, znajdujemy i atakujemy go. i tutaj chodzi mi o to jak wyliczyc ktory wygra a ktory przegra? od tego sa statystyki, ale prosilbym o jakis przyklad bo niewiem narazie jak sie do tego zabrac :P
 
Komentarze
11.03.2013 01:08

darthrivius
Witam ponownie, nie zakładam nowego topicu bo w sumie ten jest tez o walkach. Mianowice może mi ktoś dać jakąś wskazówkę jak poprzednio ale odnośnie walk miedzy jednostkami? na przykładzie plemion? jak to tam wygląda?
 
15.12.2012 14:50

gwp
Myślę, że to nie trudne. Ja to widzę tak - zaczyna się walka i wygrywa ten, który posiada wyższą wartość x zmodyfikowaną o jakiś tam losowy parametr, żeby walka miała w sobie odrobinę losowości. Na ten parametr powinny się składać atrybuty jak siła,zręczność, zdrowie itp + pancerz, broń.
 
27.11.2012 15:21

darthrivius
daniel1302 o takie cos mi wlasnie chodzilo ;p o prosty przyklad, zebym wiedzial jak to mniej wiecej wyglada dzieki wszystkim za odpowiedz :P
 
27.11.2012 10:17

karer
To jak fizyka kwantowa: zamykasz oczy na chwile i jak otwierasz musisz zastopowac stan walki i opisac programistycznie zmiany ktore zaszly miedzy tymi dwoma graczami. Programowanie wlasnie na takim czyms sie opiera. Jesli potrafisz okreslic zmiany ktore zaszly w malych odstepach czasu to komputer potrafi okreslic zmiany jakie zajda w wielkich odstepach czasu. Komputery powtarzaja cos ale same nie wymyslaja. Tak wiec rozbij na czynniki pierwsze przebieg walki i powtarzaj tyle razy az uznasz ze jest prawidlowo.
 
27.11.2012 09:43

adamsky
Masz jakiś zestaw parametrów postaci, pewnie jakieś bronie które dodają to i owo, być może jakieś dodatkowe umiejętności. Musisz sobie wymyślić jak te parametry wpływają na walkę. Ciężko powiedzieć dokładnie jak to ma u ciebie działać jak nie wiemy nawet jakie parametry są na wejściu tych algorytmów.
 
27.11.2012 05:54

daniel1302
walka to jest nic innego jak pętla.
1)Ustalamy ile rund może mieć walka

nasze_obrazenia = nasza_silla+nasza_zrecznosc*0.12;(jakis wzor na obrazenia ktore zadamy)
naze_zycie = xxx; pobieramy ilosc naszego zycia

obrazenia_przec = sila_przec + zrecznosc_przec*0.12
zycie_przec = yyy;
for(i=0; i< 100;i++)
{
//Ja atakuje
random = rand(1,150);
if (random < 30) echo 'Nietrafiles';
else
zycie przeciwnika -= random/100*moje_obrazenia;

//atak przeciwnika tj nasz tylko w odwrotna strone.

if(moje zycie <= 0 || zycie przeciwnika <= 0)
break;//wyjdz z petli
}



Możesz najdziwniejsze usprawnienia dodawać ja podałem przykład